Autoasi panostaa laatuun

C & G Service Oy Kirkkonummelta on panostanut henkilökunnan kouluttamiseen ja yrityksen kehittämiseen. Ilmankos se läpäisi täysin pistein Autoasi-laatutestin.

Autoasi-korjaamo C & G Service Oy Kirkkonummelta on panostanut mm. henkilökunnan kouluttamiseen ja yrityksen kehittämiseen. Korjaamo läpäisi täysin pistein Autoasi-laatutestin.

Autoasi-ketjun slogan on ”tällaista autohuollon olisi pitänyt aina olla” eivätkä Autoasi-ketjun palvelulupauksetkaan ole mitään turhia lupauksia. Kaikki ketjun korjaamot ovat alusta asti sitoutuneet laadukkaaseen korjaukseen sekä hyvään asiakaspalveluun. Ketjun korjaamot joutuvat tekemään lujasti töitä ja näkemään vaivaa täyttääkseen niin korjaamoketjun kriteerit että luonnollisesti myös kuluttajien odotukset. Yksinkertaisesti sanottuna, ketju ei kelpuuta mitä tahansa pajaa joukkoonsa, vaan perusasioiden on oltava jo valmiiksi kunnossa.

Korjaamoiden kannustaminen ja motivoiminen oman työnlaadun tarkkailuun on tärkeää, jotta taso ja innostus säilyvät myös vuosien kuluessa ja jotta korjaamot uskaltavat kasvaa ja kehittyä. Käytännössä pelkkä tason ylläpito ei enää riitä, vaan korjaamoilta vaaditaan kiristyvässä kilpailussa ja kuluttajien vaatimusten kasvaessa sekä autojen monimutkaistuessa myös jatkuvaa palvelun ja ammattitaidon parantamista ja kehittämistä.

Jotta Autoasi-korjaamot pysyvät autokorjaamoalan kehityksen kärjessä, se panostaa vahvasti koulutustarjontaan: Ketjuun kuuluville korjaamoille on tarjolla jatkuvasti ja monipuolisesti koulutusta. Ketjulla on myös ollut tapana nimetä joka vuosi korjaamo, joka täyttää tai ylittää kaikki Autoasi-kriteerit ja on toiminut esimerkillisesti.


Ensimmäiset Autoasi-laatutestin viiden tähden korjaamot

Uusia keinoja testata osaamista tarvitaan. Tänä vuonna Autoasi on ottanut myös uudenlaisen laatukriteerin käyttöön. Autoasi-korjaamoita testataan uudella tavalla Mystery Shopping -metodilla puolueettoman ulkopuolisen tahon avulla. Korjaamoita on testattu aiemminkin, mutta testaaminen on ollut satunnaisempaa ja tuloksia on hyödynnetty lähinnä sisäisesti. Nyt on kuitenkin lähdetty pistokokeita määrätietoisempaan ja laajempaan testauslinjaan, ja kaikki kriteerit täysin pistein läpäisseet korjaamot myös julkaistaan. Kun testit otettiin käyttöön alkuvuodesta, ei korjaamoille kerrottu mitään ennakkoon. Ensimmäiset viiden tähden korjaamot saivat iloisena yllätyksenä kunniakirjansa kesäkuussa 2016 Autoasi-ketjun 10-vuotisjuhlan yhteydessä. Alempana on luettelo ensimmäisistä Autoasi-laatuteisteistä täydet viisi tähteä saaneista korjaamoista.

Luonnollisestikaan kaikkia lähes kolmeasataa ketjuun kuuluvaa korjaamoa ei pystytä testaamaan samanaikaisesti, eikä saman vuoden aikana, mutta nyt tehty laaja otanta antaa erittäin edustavan kuvan Autoasi-korjaamoiden tasosta. Testissä arvioidaan korjaamon (1) asiakaspalvelun toimivuus ja laatu, (2) työnvastaanoton asiakaskeskeisyys sekä (3) huolto- ja korjaustöiden tekninen laatu.


Vuoden 2016 ensimmäisella puoliskolla viiden tähden korjaamon laatukriteerin täyttivät seuraavat korjaamot:

• Autokorjaamo Romppanen Oy, Joensuu
• Ritariauto Oy, Tampere
• Das Auto Huolto Oy, Konala/Helsinki
• Autoasi Tikkurila / Autowork Finland Oy, Vantaa
• Uusi Autohuolto Hämeenlinna/Iso Autohuolto Suomi Oy, Hämeenlinna
• Lammin Autohuolto Oy, Lammi
• Tampereen Huoltoykkönen Oy, Tampere
• C&G Service Oy, Kirkkonummi
• Autoasi Motomer Espoonlahti / Motomer Oy, Espoo


Asiakaslähtöisyys on kaiken a ja o

Autoasi-ketju haluaa varmistaa, että ihan jokainen ketjuun kuuluva korjaamo on mukana samoissa laadullisissa tavoitteissa ja että asiakkaamme ovat tyytyväisiä palveluun, asioipa hän millä Autoasi-korjaamolla tahansa. Takana olevat 10 menestyksekästä kasvun vuotta puhuvat puolestaan. Luonnollisesti jokainen huolto, korjaus ja asiakaskohtaaminen on aina yksilöllinen. Kiitämmekin kaikkia, jotka ovat valinneet Autoasi-korjaamon, ja jotka yhä uudelleen palaavat meidän korjaamoillemme. Korjaamoiden asiakkaiden kuunteleminen on kannattanut ja sillä tiellä jatkamme.
Arvostamme asiakkaiden palautetta, niin positiivista palautetta kuin negatiivista, sillä vain palautteen kautta pystymme kehittämään toimintaa oikeaan suuntaan ja entistä paremmaksi niissä asioissa, jotka ovat meidän vallassamme.