Vanteiden pultit tulisi tarkistaa ja jälkikiristää noin 100-200 kilometrin ajon jälkeen. Autoliitton mukaan heille tulee joka vuosi renkaanvaihtoaikaan yhteydenottoja, kun rengas on irronnut ja mietitään vastuuasioita. Alumiinivanteiden ominaisuuksiin kuuluu, että pultit voivat löystyä lyhyen käytön jälkeen. Vastuu pulttien jälkitarkistuksesta huolehtiminen jää käytännössä aina auton haltijalle tai omistajalle.
Alumiinivanteiden pultit on siis aina tarkistettava ja jälkikiristettävä, oli ne sitten vaihdettu liikkeessä tai itse. Useimmiten kannattaa mennä sinne, missä renkaat on alun perin vaihdettu. Yleensä jälkikiristys kuuluu renkaanvaihdon hintaan.
Ammattilainen käyttää kiristykseen momenttiavainta, jonka avulla kireys saadaan pitäväksi vahingoittamatta pultteja tai vanteita. Pääasia on, että tarkistus tehdään ajoissa. Pulttien kiristys tehdään aina ristiin, kiristämällä vastakkainen pultti tai viisipulttisissa vanteissa joka toinen pultti.
Fiksu ennakoi ja voi pyytää korjaamolta jonkun muun huollon yhteydessä tämän tyyppisiä tarkistuksia, jos omat taidot tai työkalut eivät ole riittävät. Pienet tarkistukset, kiristykset, polttimon- ja sulkienvaihdot eivät yleensä tuo mitään merkittäviä lisäkustannuksia, mutta niillä on suuri merkitys ajomukavuudelle ja -turvallisuudelle. Säästyy tietysti myös aikaa ja vaivaa, kun auto saadaan kerralla kuntoon.
Suurin osa yksityisten yrittäjien omistamista Autoasi-korjaamoista tekee rengastöitä huoltojen ja korjausten lisäksi. Lähin korjaamo löytyy paikkakuntahaulla osoitteesta www.autoasi.fi.