Asiakas-case: Autoasi Olari ja asiakas Saija Sepponen

Espoolainen Saija Sepponen oli lähdössä pidemmälle automatkalle, jota ennen hän oli varannut Mazda 6 -merkkiselle autolleen ajan määräaikaishuoltoon. Siitä asti, kun Saija muutti Espooseen, hän on huoltanut autonsa Olarin Autoasi-korjaamolla, jonne hän vei autonsa tälläkin kertaa.

– Olen käyttänyt Olarin Autoasi-korjaamon palveluja jo vuosia, muutaman eri auton kanssa. Olen aina saanut nopeasti ajan, ja kaikki on toiminut moitteettomasti. Jos olen tarvinnut vara-autoa, sekin on aina järjestynyt, Sepponen kertoo.
– Huollon yhteydessä havaittiin ongelmia, ja onneksi havaittiinkin, koska muuten reissu olisi voinut jäädä lyhyeen, Sepponen jatkaa.

”Huollon yhteydessä havaittiin ongelmia, ja onneksi havaittiinkin, koska muuten reissu olisi voinut jäädä lyhyeen.”

Juha-Matti Kaila, Olarin Autoasi-yrittäjä, muistaa tilanteen hyvin. Saija Sepponen on tuttu asiakas, jota on palveltu jo monta vuotta.

– Määräaikaishuollossa lisälaitehihna tulee aina tarkistaa, ja huollon yhteydessä huomattiin, että hihnassa oli repeämä. Jos hihna katkeaa ajaessa, auton laturi lakkaa toimimasta, ja kun auton akusta loppuu virta, matka katkeaa. Myös muut lisälaitteet lakkaavat toimimasta, jos hihna katkeaa, Kaila täsmentää.
– Tiesimme, että asiakas oli lähdössä matkalle, joten yritimme hoitaa korjauksen niin nopeasti kuin mahdollista.

Kyseisessä Mazda 6 -mallissa hihnan repeämä on kriittinen ongelma. Hihna pyörittää vesipumppua, joka jäähdyttää moottoria. Kun vesipumppujärjestelmä ei toimi, vesi ei kierrä, ja moottori ylikuumenee.
– Tässä tapauksessa irrotettiin vanha hihna, sekä tarkastettiin vesipumpun, lisälaitehihnan kiristimen ja ohjainrullan kunto. Näissä ei ilmennyt vikoja, joten hihnan vaihto riitti, Kaila kertoo.

Jarruvika on tärkeä huomata ajoissa

Myös Mazdan takajarruissa havaittiin jarrudynamometritestillä tehoeroa. Huollon yhteydessä avattiin takajarrut, jolloin huomattiin, että jarrupalat takana olivat jumiutuneet.

– Molemmat oikeanpuoliset liukutapit olivat jumiutuneet. Korjauksessa nähtiin, että jarruosat olivat kuitenkin hyvässä kunnossa, eikä mitään osia tarvinnut vaihtaa. Pelkkä herkistys ja puhdistus riitti, jotta saimme jumiutuneet palat ja tapit liikkumaan, Kaila kertoo.
– Jumiutunut jarru kuluttaa jarruosia nopeasti. Tässä tapauksessa ongelma huomattiin hyvissä ajoin, eikä tarvittu isompaa remonttia. Jos asiakas olisi jatkanut ajamista pari kuukautta tekemättä asialle mitään, tilanne olisi johtanut siihen, että jarrupalat olisivat kuluneet loppuun, ja lisäksi ne olisivat vahingoittaneet jarrulevyä. Tämä olisi tarkoittanut isompaa remonttia, jossa vaihtoon olisi mennyt niin jarrulevyt kuin -palatkin.

Herkistystyön jälkeen jarrut testattiin uudestaan dynamometrillä, jolla todettiin, että tehoeroa ei enää löytynyt. Saija Sepponen sai lähteä matkalleen huolletulla autolla ja turvallisin mielin.

Saija Sepponen kertoo, ettei ole varsinainen “autoihminen”. Hänelle on tärkeää, että korjaamon henkilökunnan osaamiseen voi täysin luottaa, ja että toiminta on rehellistä ja avointa.
– Täällä voin aina luottaa siihen, että kaikki auton mahdolliset viat löydetään, niistä ilmoitetaan, ja sen jälkeen hoidetaan kuntoon. Ei tarvitse kerta toisensa jälkeen tuoda autoa näytille ja korjata vähän kerralla, vaan täällä hoidetaan koko homma. Koen, että täällä ei rahasteta turhasta, ja hinnat ovat sopivalla tasolla.
– Suosittelen ehdottomasti Autoasi-korjaamoa muillekin, ja olen niin tehnytkin. Minulle tärkeintä on hyvä ja luotettava palvelu, ja nämä molemmat toteutuvat täällä, Sepponen toteaa.

Juha-Matti Kaila toivottaa kaikki tervetulleiksi Olarin Autoasi-korjaamolle.

– Palvelemme kaikkia asiakkaita luotettavasti, asiantuntevasti ja rehellisesti!

Autoasi Olari
Olarinluoma 17
02200 Espoo
Puh: 010 770 2080 olari.espoo@autoasi.fi https://www.autoasi.fi/korjaamo/autoasi-olari/

AUKIOLOAJAT
Ma-pe: 8.00 – 16:30
La-su: suljettu

Jaa sosiaalisessa mediassa